jueves, abril 03, 2014

VI Cursa Nocturna dels Mussols


Tothom parlava molt be d’aquesta cursa i es clar tant a prop de casa, no es podia perdre la oportunitat de córrer.

Tot i que per poder-la córrer, havia de sacrificar un dia d’entrenament de la bici que falta em fa.. però creia que canviar una mica m’aniria be i una nocturna per la Serra de Galliners a Sant Quirze sempre es una bona excusa. A mes aquest any amb 500 inscits hi ha força ambient.

Es tracta de 13,5 kms d’ un puja/baixa constant, sense cap pujada massa llarga, però igualment exigent pels constants canvis de ritme i gairebé tot per senders o pistes estretes en el que s’ha d’estar molt atent si no vols llepar el terre..

A les 18:00 feien la cursa infantil, i el meu fill Jan corria la seva primera cursa de 600mts. Molt xulo veure com corre i com s’ho passa be.

Aprofito que estic escalfant motors a prop de la sortida, per parlar amb companys de l’equip (Finisher) que estan a un altre nivell, amb el Ramon Cortina que es tot experiència i amb algun altre conegut, fins a cinc minutets de la sortida que vaig cap a les primeres fileres de la sortida. Allà amb la resta dels companys d’equip ens fem alguna foto i posem els frontals en marxa i tot a punt.


A les 19:30 en punt es dona la sortida i mare meva com surt la gent! per mi es una mena s’esprint que puc mantenir gairebé el primer km i tot i així els primers 10 o 15 corredors ja s’avancen en filera.


Nomes son 13’5kms i per mi això es una cursa massa explosiva, així que quan mes o menys comencem a pujar intento agafar una mica de ritme ja que les pulsacions estan pels núvols. Amb tanta gent, nomes que baixes una mica d’intensitat ja et passen dos o tres.. Però jo he d’intentar fer el meu ritme.

Cap al Km. 3 em passa la primera noia que puja molt forta, però tot i que vaig una estona amb ella, acaba marxant. Les pujades son dures, però es pot córrer tot, i les baixades hi ha de tot una mica, però algunes has d’estar molt alerta ja que hi ha moltes pedres i canals fetes per l’aigua, que de dia es fàcil controlar, però de nit.. es mes complicat.

No porto Gps i no tinc ni idea de la distancia que porto, però de cop comencem una pujada progressiva que tinc la sensació que es la última. Si hagués estat segur, crec que podria haver agafat als dos nois que tenia a 20 o 25 metres per davant. Un cop a dalt un noi de la organització ens confirma que ja es tot baixada fins a l’arribada.. Intento córrer ràpid baixant, però ells no afluixen. El frontal m’ha donat forces problemes tota la cursa ja que em queia i l’havia de tornar a col·locar. Així que entre una cosa i l’altre no nomes no agafo als del davant tot i que m’acosto força, si no que tinc una llum darrera meu molt a prop.

Per sort els últims metres son en una lleugera pujada i això fa que pugui tornar a apretar i assegurar la meva posició.


Al final el 38ª de la general i el 7º de la meva categoria en 1h4m8s.

He anat casi a tope tota la cursa amb una mitja de 175 ppm o sigui que molt content amb el resultat.

A l’arribada massatge, botifarra, petar la xerrada amb uns i altres i cap a cas que m’esperen. Quan li comento al petit que he fet 7º em diu que es molt poc.. Quina exigència el nen!


Ara tema running no se quina serà la pròxima. Ja anirem mirant sobre la marxa.
Aquí el video: http://vimeo.com/90451998
Aquí les classificacions: http://www.cursadelsmussols.cat/GENERAL_GRANS.pdf

No hay comentarios:

Publicar un comentario