lunes, febrero 01, 2010

III Gran cursa Serres de Mediona

Aquest diumenge 31 de Gener de 2010 es cel.lebraba a Sant Joan de Mediona una cursa de les 'durilles' molt variada amb tot tipus de camins, senders, trialeres, pistes empedrades.. En fi que un aprenent a maratonià no se la pot perdre per anar agafant nivell per la resta de temporada.

Aquí el perfil.. trenca cames, trenca braços...







63 Kms i uns 1950 de desnivell + acumulat.

He arribat d'hora i m'he anat trobant amb molts coneguts. El Carles, el Pedro i un col·lega seu de Rubí. Després han arribat l'Ada el Santi i el Ruben. Despres el Dani (Doo4ever) i el Ramon (Moixa).

Dani, Ramon, Santi i Ruben
 
El temps ha estat força be, amb estones de sol i altres més enovulades, però res de vent. Al matí estàvem a 1º, però al començar la cursa ja ens ha passat tot el fred.
Escalfen una mica amb el Dani pugem a un cementiri que hi havia a prop un parell de vegades i anem cap a la sortida. Jo ja estic cansat..jejeje i encara no hem sortit... Ja està tothom col-locat  i ens colem com podem cap al davant. Es dona la sortida neutralitzada i aprofitem per avançar una mica més i posar-nos entre les primers places.. S'aparte la poli quan comença la primera pista, la gent posa el turbo. Aguanto com puc el 'tiron' i es separa el grup principal de uns 40 bikes de la resta. Davant el LLibert Mill ja posa un ritme fortissim que segueix el Isra Nuñez i la resta de cracks.. El Dani (Doo4ever) aguanta be i jo poc a poc em vaig quedant. Fins al Km 7 o 8 encara el veia, però de seguida ja desapareix.. Jo vaig al meu ritme i vaig guanyant posicions.
Primera trialera i primera castanya! 1 de 1. El terra es humit, intento esquivar una pedra i en mili segons la roda del davant es clava en un altre pedra que no havia vist. Surto disparat cap a un arbre i em carrego tres o quatre branques. Jo estic be l'únic problema es que mentre m'aixeco i em preparo, em passen com 9 o 10 bikers. Que hi farem, ara tocarà tornar-los a passar...
Continuo i poc a poc torno a guanyar places a les pujades, però ara el problema es que el canvi no para de fer el burro.. quan pujo un pinyó igual no puja o quan el baixo, baixen dos de cop.. es força emprenyador, però baix fent.
Trobem pujades amb força desnivell i altres que es pot anar fent amb el plat mitja, però no m'entra l'ultim pinyó hi he de posar força vegades el plat petit. Així que em passo mitja cursa barallant-me amb el canvi...

Ens trobem amb pistes tant de pujada com de baixa força empedrades que son molt tècniques, també hi ha algun corriol de baixada amb força pendent i tècnic que acabo amb els triceps destrossats.. Corriols de pujada, senders plans, pistes, una mica de fang.. en fi Btt.
No tinc ni idea de la posició a la que vaig, però el tiu que ve darrera meu, va força lluny.. Apreto una mica a l'ultima pujada del dia i cop arribo al cim apreto el canvi per ficar pinyons i sento 'CRASH' i el canvi ja no canvia més.. Ha mort! I per desgracia meva ho ha fet en el pinyó petit.. Em queden uns 5 Kms i en principi son de baixada. No penso en el canvi i em llenço per una pista molt empedrada. Ja es veu el poble, però un cop abaix encara hi ha un tros pla i una petita pujada que en condicions normals no es res de l'altre mon, però sense canvi, m'he de deixar l'anima per poder pujar sobre de la bici.
Finalment ja veig la línia d'arribada i per sort no he perdut massa temps i no perdo cap posició.
Al cap d'uns minuts mentre faig l'entrepà ja apareix el Dani (Doo4ever) que li ha anat de Puta mare. Ha fet 7 de la general i 3 de la seva categoria, o sigui que Podium i Copa!!! Quin CRACK!

Aquí el Podium del Dani (Es el de groc..jejeje)...................................................................................... Escalfant amb el màquina..
         
















Be, no em puc queixar i quedo content ja que si em peta el canvi 5 Kms abans tindria que haver abandonat, però sempre em queda la sensació de que podria haver fet mes..

Al final:
63 Kms
1950 desnivell+
29 classificat General i 15 de la meva categoria (Majors de 34 anys..)
Classificació: http://www.telefonica.net/web2/senglarsmediona/2010-1-31/classificacio.pdf

Al cap d'una estona de estar per allà veig a l'Ada i el Santi que hi arriben, però no em puc quedar gaire estona que es tard i Sabadell està a un hora de camí...

2 comentarios:

  1. Hola Mario!!!! Jo crec que la posició 29 está molt i molt bé, i tenint en compte que el canvi et va fer la punyeta, encara està millor!
    Segur que tots els reptes que tens en ment els superaràs amb tant bona nota com aquesta cursa!
    Fins aviat!

    Marionabtt

    ResponderEliminar
  2. No, molt bé no, està massa bé, jejeje! Felicitats!

    ResponderEliminar