domingo, noviembre 08, 2009

Open Natura - Castellar del Vallés
8-11-2009

Últimament estic fent més running que bici i tinc les cames força cansades. A mes tinc una petita estrebada muscular per darrera el genoll que em molesta per córrer però no per anar en bici.

Per tant tinc dos opcions: Descansar o sortir amb bici ..
El dissabte a la tarda vaig tenir un mal de cap terrible i ja m'estava imaginat el pitjor (un altre cops vòmits i aquestes coses..), però finalment no va passar d'aquí.

Així que finalment em vaig decidir per córrer la prova del Open Natura que es cel-lebrava a Castellar del Vallés el diumenge dia 8/11/2009.
Una cursa a prop de casa, que a més comença a les 10:00 (finalment 10:15) i que per tant no he de fer la 'gran matinada' i que si tot va be puc tornar d'hora a casa..

Els senyors del temps ho pintaven molt malament i el matí començava amb clarianes, però amb un vent molt molest i força fred a primera hora (sobre tot fent la cua per agafar els dorsals) allà veig a la gent de la Penya Mussolenca, però com anava tard vaig pensar que ja els saludaria a l'arrivada.
Sortida:

Sortida neutralitzada (fins i tot massa lents) pels carrers de Castellar. Tot i que pels carrers vaig força endavant al ser tant estrets no puc acabar d'acostar-me als primers i quan arribem a la pista forestal que puja al Puig de la Creu i el cotxe de la urbana deixa passar als bikes, no puc enganxar-me a rode i el grup davanter ja ens treuen uns metres impossibles de retallar. Em quedo doncs en el grup dels 20-25.
Definitivament tinc menys explosivitat que la "Marujita Diaz" ja que intento tirar amb forces els primers kilòmetres però estic massa fred.
I es que no es pot tenir tot... Si entreno per guanyar "fons" ja sigui amb el running o amb maratons bikers després no puc pretendre tenir la explosivitat d'un nano de 23 anys..
Tot i així vaig passant algun biker i guanyant posicions. Quan arriben les baixades i coneixent lo 'dolent' que soc, em quedo sorprès per que no estic baixant del tot malament ja que no nomes no m'adelanta ningú, sinó que encara guanyo algun altre posició.
Agafem una trialera que ens porta a prop de Sant LLorenç. La comencem plegats 5 bikes i jo vaig al devant, em poso el xip baixador i quan arribem al final veig que només em segueix un d'ells. (Ostres doncs potser no he baixat molt malament..).
A partir d'aquí ja el que queda es majoritàriament pista (bastant puja-baixa) i em començo a trobar millor (te collons!! cap al Km. 25... doncs si que em costa escalfar!!) En aquests alçades no pensava ja a passar gaires bikers, però per la meva sorpresa encara passaré alguns bikes que han començat molt forts, però que comencen a pagar l'esforç.
Quan veig que queden 10-12 Kms, decideixo ja anar a tope fins a on passo algun altre biker, i enganxo dos més just a la línia de 'meta'.

Finalment:
570 participants
43 kms

1.350 Desnivell+
2:15 h
13 Classificat

En general estic content ja que he vist que puc millorar baixant i que davant meu molts tenien 10-15 anys menys i alguns amb força nivell.
Per altre banda i com soc molt exigent amb mi mateix.. crec que aquest recorregut el tindria que haver fer amb poc més de 2:00h i per tant el temps no es del tot bo. Tindrem que continuar entrenat!!

De fet em sembla que corro igual curses o pedalades com aquesta que una marató com la Selènika de 107 Kms i que per tant no entreno ni aprofito gaire les pulsacions més altes.

Un cop acabada la cursa espero per veure si puc saludar algun conegut, però com veig que no arriben i que la dona i el Jan m'estaven esperant, doncs carrego la bici i tiro cap a casa.
(Disculpeu mussols per no saludar-vos, però tenia que arribar d'hora a casa)

Ja a casa el Jan va voler provar-se les meves noves ulleres!!! (les velles es van quedar en algun lloc de la Vall d'en Bas)

2 comentarios:

  1. Mario, el Jan fa millor cara que tú!! per cert hauras de començar a preparar els esquis que ja han caigut les primeres neus!!

    ResponderEliminar
  2. Ostres els skis.. tindre que treure-li la pols i encerar-los i totes aquestes coses..
    Que tal la Behobia?

    ResponderEliminar