lunes, junio 29, 2009

28/6/2009 - Cardona - Torà

El diumenge vaig sortir amb la PC. Mundo a Cardona que ja feia dies que no els veia.
La idea era sortir a les 7:30 per evitar el sol i la calor d'aquests dies, però el Jordi ja va arribar amb la roda punxada o sigui que vam sortir un pel més tard.

La ruta era fins a Torà, i sembla que el camí d'anada tothom el tenia clar, però en el de tornada ningú hi havia pensat..o millor no hi volia pensar..
D'anada passem per unes zones molt obagues i hem de travessar com 5 o 6 vegades el riu i en algun tram era força profund. eh! Oscar que vas fer un banyet..
Anem avançant kilòmetres sense cap pujada gaire destacable i arribem a Torà amb uns 38 Kms. Allà fem els entrepans de rigor, al hotel que hi ha a peu de carretera. Aquí es comença a parlar de quin camí fer de tornada, si fer el mateix al reves o be pujar fins a Pinós. Jo com no tinc ni idea tan em fa un que un altre, però al Pep i el Migueles no els hi fa gaire gracies l'opció de pujar fina a Pinós i ara els entenc!

Hem fet les hores de menys fred per zones obagues i quan més pica el sol nosaltres pugem fins a Pinós per una carena que puja sense gairebè un descans, amb 13 interminables kilòmetres a on alguns trossos tenen un bon desnivell i que juntament amb la calor que juntament amb la calor va ser un cocktel explossiu.

A mes el Pol (el peque del grup) el Joan i el Oscar posen un ritme que només puc seguir amb la mirada, perquè les cames ja miren a un altre lloc.
Més enrere queden el Jordi (que feia temps que no agafava la bici), el Pep i el Migueles que van fent al seu ritme, així que un cop arribem al cim i com que alguns teníem presa, continuem cap a Cardona.
La baixada es per pista i prou coneguda per tots, però es un lloc a on un o altre de la penya sempre ha caigut.. i per mala sort el petit Pol, després d'un canvi de rasant no controla la bici i cau a una zona amb molta pedra, amb la mala sort de clavar-se una branca a la cara. Després d'examinar-lo, no es tan greu i arribem fins a Cardona i cap al Cap per que el curessin. Finalment per sort només serà un punt i unes rascades.

Les dades:
73 Kms - 1.400 desnivell +

Mireu el perfil (sobretot del 39 al 52)

El track: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=443919

Crec que la ruta pot ser mes divertida fent-la al reves. Com aquest estiu passaré molts dies per Cardona, ja ho provaré.