martes, junio 16, 2009

IV Cingles de Bertí (Gallifa)
14-6-2009


Aquesta setmana ens havíem inscrit a la marxa que organitza la gent de Motoclub Cingles de Bertí a la localitat de Gallifa. Les inscripcions es tancaven una setmana abans de la marxa per l'allau d'inscripcions i quedant finalment inscrits pocs més de 500 bikers. http://www.bttcingles.com/

Quedem a les 6:30 per carregar bicis amb el Jose Miguel i el Jordi ja que tenim 40 minutets fins a Gallifa i els dorsals el donen a les 7:30.
Un cop arribem a Gallifa cap a les 7:30 ja ens trobem que un nen amb bicicleta ens acompanyen fins a l'aparcament, i es que crec que tot el poble participava a l'organització. Agafem els dorsals sense fer cua, mengem una mica de coca i xocolata amb cafè, cap als lavabos, i a les 8:00 ja estàvem preparats per sortir..llàstima que la sortida es a les 9:00h.
Aquí els 3 fantàstics!

Fem un voltet per anar escalfant les cames i ens coloquem a la sortida per evitar després aglomeracions.
El Jordi havia decidit que no es trobava gaire en forma i que per no fer-nos esperar faria la curta, i amb el José Miguel vam quedar que aniríem tirant a veure les nostres possibilitats.
Jo que arrossegava un constipat des de dijous i que el dia abans encara tenia alguna 'decimilla' de febre, tenia el nas ben tapat, però això no era motiu suficient per no fer la cursa.
La sortida

A les 9:00 en punt la sortida. Tot i estar a primera fila, surten bikers de sota les pedres i en un moment ja teníem 20 o 25 davant, així que toca fer una mica de slalom i anar passant gent fins trobar al grup dels 5 o 6 primers.
Ja els primers Kms van tirant cap a munt però sense grans desnivells i ja començo a veure que no em trobo massa be ja que des de la sortida i fins al primer avituallament al kilòmetre 14 no he baixat de 180 ppm. Tinc davant meu als 5 o 6 primers, però no vaig a un ritme agradable ja que les pulsacions es disparen i no puc respirar gaire be, així que decideixo aixecar una mica el peu del pedal i baixar una mica el ritme cardíac ja que alhora ens trobem amb algunes de la pujades més fortes de la marxa.
Arribem a la zona cremada camí de Granera (la setmana anterior ja l'havíem fet) i ens esperen 10 Kms de pujada, aquí si que puc agafar un bon ritme. De cop apareix un biker que venia molt fort des de darrera i fem la pujada junts fins al cim. Pujant passem unaltre biker que paga l'esforç dels primers kilòmetres. Aquí ell fa una estirada i decideixo no seguir-lo i mantenir-lo a distancia.
Així arribem a la trialera amb Majúscules de la cursa. Molt ben senyalitzat el inici i el fi de la part NO ciclabe, pero que no va evitar que em trenques el ritme ja que va ser un constant pujar i baixar de la bici ja que havia trams molt tècnics. De fet a l'arribada hi havia molts accidentats i es que cadascú ha de conèixer les seves limitacions tècniques. En principi portava prou distancia al biker que anava darrera meu, però ja cap al final de la trialera em passa un noi amb un mallot de Caldes i entre que suposo que coneixia el terreny i que va baixar molt millor que jo (cosa fàcil) doncs en va passar. Finalment s'acaba la llarguissima trialera-corriol i sortim a la carretera per fer uns metres i agafar una cruïlla per tornar a fer més kilòmetres ara ja per pista amb tendència a pujar. Davant meu a només 30 o 40 metres tenia al 7 i al 8 que no van gaire be de forces ja que jo tambe començava a estar cansadet, però els podia seguir fàcilment així que decideixo accelerar una mica per passar-los i rampa 'al canto' ostres quin mal a la cama, i encara queden 3 o 4 kilòmetres. Aixeco el peu del gas i els segueixo al mateix ritme que ells fins a l'arribada.
Finalment 9 amb 2:57:56.
Content ja que entre el constipat, la roda davantera que ja no tracciona gaire i que no em permetia baixar gaire fort, i la trialera mortal que vaig baixar amb el cul no vaig fer tant mal temps.
l'Arrivada

Com intuïa les pulsacions molt altes: 171 ppm de mitja en 43,6 Kms.

Només arribar em trobo al Jordi que havia fet la curta i feia casi una hora que esperava.
Ja li vam dir que podria fer la llarga sense problemes i no tinc cap dubte que l'hagués fet força be, però va decidir fer la curta per no fer-nos esperar. Finalment va quedar el 10 de la pedalada curta amb un temps de 1:57:21.
Un cop a l'arribada agafo el mallot de regal (molt xulo per cert) i la botifarra i a veure arribar al José Miguel.
Un Biker amb el que havíem xerrat a la sortida ens diu que ha punxat.

Finalment el José Miguel arriba el 59 amb un temps de 3:44h i caminant els últims 8 Kilòmetres o sigui que també portava un bon ritme i llàstima de la punxada del tubuless i que no va poder solucionar.
Podem estar contents ja que la participació ha sigut alta amb 187 participants a la cursa llarga i 314 a la curta.
A l'arribada em trobo amb el Grey i el Pedaleitor que també han fet la llarga (que es això per uns maratonians com ells..) i també amb més gent de Sabadell com el Robert, el Andres Luque, ia questa colla.
Vídeo:

CLASIFICACIONS

La setmana vinent el José Miguel participarà a la Gosol-Berga. A veure si no punxa com li va.

Estic esperant que l'organització penji fotos per posar alguna més..

Mario.

No hay comentarios:

Publicar un comentario