jueves, mayo 26, 2011

Los 10.000 del Soplao

El Soplao ha sigut increïble! al·lucinant! brutal!
Encara que es 100% pistera i  poc ‘Bttetera’ es realment una proba molt especial, que se te pone la pell de gallina unes quantes vegades a tota la cursa. Has d'estar allà per adonar-te de que es una cosa molt gran!

Ja estava inscrit de feia mesos i amb el lloc per dormir pagat a pocs metres de la sortida/arribada i la lesió a meu dit de la ma no podia ser excusa per no participar-hi..
Vam arribar amb el José Miguel el divendres cap a les 21:00 a Cabezón de la Sal, amb temps per anar a buscar els dorsals, guardar la bici ¡a l'habitació! anara  sopar una mica.
A las 23:00h vam veure com donaven la sortida a la Ultra marató a peu de 125 kms. Aquesta gent si que els admiro de veritat! Tota la nit i part del dia següent corrent/caminant....
Ens llevem, ens posem els vestits de romans i cap a la sortida.
Arribo cap a les 7:15 i ja està a tope!!M'he de posar cap a la meitat.

Que be “nomes“ tinc uns 2.000 bikers davant…!!! L'espera es fa llarga però quan falten 5 minuts per començar posen la banda sonora del Soplao (Thunderstruck de AC/DC) i just desprès la traca i el compte enrere per la sortida…la gent crida, el pubil aplaudeix...ostres encara no hem sortit i ja m'emociono... Petardasso i a esperar casi 2 minuts per passar per sota de l'arc i començar un mega slalom per anar guanyant posicions.


La gent que vaig passant van ‘relativament’ tranquils i es que falta mooolt, peró jo vaig be i controlo que les pulsacions no pugin gaire, però sense deixar de tirar. El primer mini port es puja molt ràpid i la cosa si que es va estirant. Poc després sobre el km.24 atrapo a Ada y Santi que han sortit ben posicionats i els animo, pero em dieu que tiri..
De seguida s'arriba al peu de l'assenció al Soplao només passar la població de La Cocina. El port comença amb rampes potents empedrades i molts espectadors fent soroll i aplaudint a tope!!








































 Recupero el ritme i cabo d'arribar al cim. A la baixada comprovo que la ma més o menys es comporta. Tinc molèsties, però les puc suportar.


Passem uns trams rodadors i comencem a pujar el Monte Aa. La puada es curta (uns 3,7 Kms) pero intensa…molt intensa.. amb rampas del 20% que fan que tinguem que apretar el culet. En el cim molta gent un altre vegada, i es que hi ha gent per tot arreu.Pujant, trobo un home tocant la gaita al mig de la muntanya!!! Es bestial...
Un altre vegada a baixar i la ma m'envia records pels meus parents.... Un cop a baix a rodar un altre vegada. Es forma un grupet maco i rodem molt ràpid...fins que arribem al Moral,  el tercer port de consideració del dia. M'ho agafo a ritme però relativament conservador. Porto una mitja de 21 Km/h i vaig super content, o sigui que cap a munt!.
























Em vaig acomodant al ritme d'altres bikers, fins que a falta de 3 o 4 kms em passa un que porta un bon ritme i pujo amb ell fins al cim. Amb tot això passem a 10 o 12 bikers..
En aquest port trobem un home animant amb un 'cencerro' i que 4 hores més tard tornaria a trobar en el mateix punt encara animant...però es que es veu que va estar fins a les 21:00h!! Això es el que fa gran aquesta prova.
Ja en el cim omplo el bidó i menjo un parell de plàtans i cap avall… un altre cop la ma m'envia records. A la baixada em passen alguns bikers (tònica de tota la cursa..) però ja una vegada en el pla i amb un pel d'esforç agafo un bon grup de 10 o 12 i rodem ràpid un altre vegada fins arribar al Km.90. Encara portava 21 de mitja. Travessem un poble tot empedrat i molt maco (el que es pot veure a 38 per hora..) en el que et fan passar en fila de 1 per un pont a on un altre vagada molta gent cridant i aplaudint.... un altre cop 'galllina de piel'.
Comença la pujada a Fuentes. Es un port molt larg, unos 16 kms de pujada inicial a on es comença amb un desnivell suau, però que els últims kms es van posant cada vegada més durets...
Aquí ja cadascú va sol amb la seva pena. Vaig molta estona amb un tiu de Torrelavega que em comenta que anem be iq ue no fa falta que apretem massa que anem entre els 100 primers. Li faig cas i pugem amb certa tranquil·litat.

Cap a la meitat del port, l'organització que està en tot (jejeje), ens deixa caure una petita turmenta de mitja hora que ens refresca. Paro un minutet a guardar el mòbil en una bosseta de plàstic i ja perdo al company... Se'm fa moooolt llarg ja que un cop al cim es planeja i es baixa una miqueta, peró la pujada encara dura uns 4 o 5 kms més..Aquest any sembla que han canviat el recorregut i es triga uns 10 o 15 minuts més que l'any anterior..
Espero la baixada desesperat, i quan arriba resulta que es una pendent bastant forta i amb molta pedra. La ma comença a dir-me que o la respecto o pedra accions legals.. Per sort arribem a una carretera que aprofito per posar el plat i baixar el més ràpid que puc. M'he recuperat una mica i arribo al trencant per pujar un altre vegada al Moral, pel costat que hem baixat a matí. Vaig be i crec que puc pujar els 9,2 Kms més o menys be i faig l'error d'aprenent de no menjar alguna barreta..

Començo be el port a 12-13 Kms/h. Penso que no vaig tan malament i em comenten que vaig entre els 100 primers i això m'anim, però poc a poc comença a incrementar el desnivell i les meves forçes es desinflen com un globus al sol... Només el queden 5 Kms fina al cim, però avanço a 8-9Kms/h i se'm fa infinit. El "tio del Mazo" m'ha donat només de costat... i decideixo parar a pendrem un gel(glucosa) abans de que em doni de ple...Torno a la bici i m'arrossego fins al cim i em deixo caure. Em recupero poc a poc i poso el plat. Aquesta pista es més o menys bona, però la ma em comença a fer mal. A la pujada ja m'avien passat uns 7 o 8 bikers, però es que baixant em passen 5 o 6 més.
S'acaba la baixada i queden uns 10-12 kms de carretera més o menys plans i poso plat i quan vaig a canviar de pinyons escolto..‘clack!!’ i peta el cable del canvi! Que i farem doncs a fe aquests kms amb tot posat! Menys mal que sorprenentment em trobo millor
Vaig sol i sense canvis se'm fa difícil rodar amb soltura i finalment m'atrapen un grup de 8 o 10. M' enganxo a roda i ja no els deixo fins a la meta. Hi ha moltíssima gent animant i a aplaudint a l'arribada.



M'emociono un altre vegada. He acabat el meu primer Soplao!!! Soc finisher!!! Volia baixar de 9h y he fet 8:28h Estic més content que un nen amb sabates noves.

La nota negra del dia, es que nomes arribar em trobo allà al José Miguel, ja vestit de carrer i amb el braç inmobilitzat. Quina mala sort!!. En el Km.11 l'han tirat al terra quan baixaven a més de 50 kms/h. Sembla per aixó que no ha sigut res greu..


Al final
165 Kms y 4.400+
8h28min
Classificat: 120 general (44 de mi categoría)
Pulsacions mitges: 159
8.500 Kcal

Aquesta es la cara que et queda a l'arribada..jejeje























Ja més tranquil, em vaig a dutxar a l'hostal i vaig a veure si trobo a la resta d'amics..
Primer trobo a l'Ada que un any és torna a guanyar el Soplao en categoría fémina! Enhorabona crack!! Saludo al Santi que ho ha fet amb companyia de l'Ada, al Jordi que ha fet un super temps de 8:08 quedant el 54, la Fátima (que ha quedat segona!!), Vicenç, Carlos, Tomás, Clara (tercera)…. en fi tots molt contents.















Mentre sopàvem a una pizzeria a prop de l'arribada, encara anaven arribant participants.... els últims arribaven a meta cap a les 12 de la nit!! (16h sobre la bici...) i el més fort, encara hi havia gent per aplaudir-los!!
L'organizació es un 10. Es impresionant como un poble petit i el seu Club Ciclista poden organitzar un event tan i tan gran.
He de recomanar a tot ciclista, que si volen viure una cosa única, es preparin i participin algun dia, perquè l'experiència es única.

2 comentarios:

  1. El Soplao no deixa indiferent, enganxa, per la seva gent i pels ànims que reps. Felicitats altre vegada, quin crack i amb la mà fotuda! Doncs amb el Santi no la vem fer junts, em va deixar a la Cocina i jo el vaig agafar més tard pujant a Venta Vieja, jejeje. Espero que el José MIguel estigui més recuperat!

    ResponderEliminar
  2. ostres aixó de que el Santi et va deixar a la Cocina no queda gaire be... a més el vas atrapar un altre cop!!
    Sembla que el Jose Miguel ja està millor.

    ResponderEliminar