lunes, noviembre 24, 2014

Treient el cap a les duatlons de muntanya!!

Duatlo de Muntanya de l’Ametlla del Vallès

Aprofitant que darrerament he combinat força el running amb la bici, doncs per que no treure el cap pel ‘mundillo’ de les duatlons de Muntanya.
Son curses massa explosives per la meva edat i preparació ja que em sento més comode en distancies més llargues, pero em vindrà be una mica de canya per treure’m la son de les orelles.

En aquest cas la duatló constava d’un sector de running de 6kms, la Btt de 22kms y finalment 3kms més de running.

Dies abans, comento una mica la jugada amb alguns amics que corren normalment, perquè em donin algun consell, però bàsicament em presento allà a veure con serà tot i quasi més per aprendre i estrenar-me en aquesta modalitat que realment a competir.

Estic també content, perquè estreno el portabicis thule Euroway que va a la bola del cotxe i que va de fàbula. Existeixen mil maneres de portar les bicis al cotxe, però sense dubte aquesta es la millor.


Arribo amb temps poso el dorsal a la bici i com tot es una mica nou i no se ben be com va vaig mirant una mica que fa la gent i veig que he de deixar la bici a ‘boxes’ (un lloc tancat a on es deixen les bicis i el casc per fer el canvi després de cada segment). Jo em poso el xip a les sabatilles de córrer i el dorsal a la samarreta i crec que ja esta tot preparat, aixi que vaig a escalfar una mica.
Em trobo amb el Sergi Escriu i anem xerrant mentre escalfem i de seguida es l’hora de sortir.

Per la poca gent que conec, veig que hi ha molt nivell, tant de gent que se que corre molt fort, com altres que venen més de la bici i que també competeixen a gran nivell estatal. Però jo a la meva a veure que surt. Per tant surto de la meitat.
Es dona la sortida i la gent surt molt forta com ja era d’esperar. Vaig fort i tot a així no aconsegueixo avançar res. Nomes porto un parell de kms i ja vaig patint!
De totes maneres vaig pensant que mica en mica ja aniré agafant el ritme(espero..).
El recorregut comença per asfalt pel poble i desprès per pista forestal, però mica en mica millora i fem senders molt xulos i amb aixo m’animo una mica. Com tot es molt ràpid amb 28 min arribo a boxes i entro per agafar la bici.


Doncs ‘CAGADA’, quan em poso les sabatilles de la bici, el casc i ja em disposo  a sortir..merda el xip està a les sabatilles de córrer!! Ara ja se perquè tothom el portava al turmell, que ruc que he sigut!
Deslligo el mes ràpid que puc el xip i me’l poso a la butxaca i ara si surto, però he perdut força temps.

Toca la BTT, surto fort, he de fer-ho el millor que pugui per recuperar posicions.. i així es, primer una mica espès i em costa agafar el ritme, però poc a poc a les pujades vaig passant molt gent.
El problema es que com el córrer i la transició no han sigut per premi Nobel(crec que he sortit a la Btt el 105 de 200), ara tinc molta gent davant i en els corriols no es va gaire ràpid.
Vull anar mes fort però no puc per les cues en els senders! Poc a poc a on puc passo mes gent i sembla que per fi cap al km.11 començo a circular sense tanta gent. A mes començo a passar-m’ho be en els corriols i zones més tècniques (totes ciclables), ara si que començo a apretar i mica en mica encara atrapo més gent.

Just quan millor em trobo, agafem l’últim corriol i ja la carretera fins al camp de futbol a on estan el boxes per fer l’últim canvi. Entro a boxes aproximadament el 70. He guanyat 35 posicions!!

Em poso el casc, canvio sabatilles de running per Btt i quan ja sortia de boxes l’arbit em toca el pitu(el que sona..) resulta que me m’anava a córrer amb casc!! Ostres quin pardillu! 
Torno enrere, deixo el casc i ara si a fer els últims 3Kms corrent.
Tot i que no he afluixat pràcticament enlloc crec que encara tinc forces, però comencem pujant i les sensacions no son bones tot i que poc a poc començo a anar mes fluid i agafant una mica de ritme.Sort del gel que em prenc!! Veig que davant porto alguns que jo havia passat amb la bici, però en el canvi de transició m’han passat i no aconsegueixo atrapar-los, per sort a mi tampoc no em passa ningú. 
Em passa ràpid i ja enfilem l’últim corriol fins a l’arc d’arribada!!

Arribo cansant, però amb la sensació que podia haver fet una mica més, de que em podia apretar mes, corrent i també a la bici, però estic content ja que com a primer contacte ha estat molt be i m’ha agradat força.

Per acabar amb el festival de ‘novatades’ com portava el xip a la butxaca, tot i que cada vegada que passava per les catifes de control, l’agafava amb la ma ja que aquestes no el detecten, sembla que el xip ha d’estar el mes baix possible i pròxim al peu.. Així que a la classificació no surten els temps parcials, i nomes surt el final. 2h08min. Amb això quedo el 9º de la meva categoria i el 75º de la general.


Tot i que ara es època de descansar i fer coses diferents, crec que faré algun altre duatló..

No hay comentarios:

Publicar un comentario